Extraknäck

Jag bytte ut min eventuella arbetsplats på redaktionen i Skara mot en båt i Mälaren i veckan. Med en mamma som är limnolog kommer nämligen förmånen att extraknäcka som assistent, med roddbåt, vadare, undervattenskamera och hela skiten. När man dessutom får bo i morbrors båt hela veckan, blir serverad mat tre gånger om dagen, får fika däremellan och ett glas vitt till solnedgången kan man inte klaga på så mycket. Inte när man dessutom får betalt för det, och solen hela tiden skiner.
    Det var en trevlig avstickare, som inte är helt slut förrän efter de två sista lokalerna i morgon, även fast den obarmhärtiga längtan efter soffan på Margaretagatan slog mig hårt i ansiktet redan i söndags. Men imorgon åker jag hem och sedan blir det visst en fredag utan dess like.

    Det allra bästa med extraknäck är dock att man får leka med comradion.
    "Viktoria 2 anropar moderskeppet, kom."





































Mamma på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0