Vote for Pedro

Klockan är tydligen så mycket som 13:18 redan nu, i stället för 12:18 som kan kunde hoppats på.
   Jag har fortfarande inte kommit ur morgonrocken eller börjat elda, utan ligger kvar i sängen med datorn på magen bara en liten stund tills.
   I går var vi på konsert i Ludvika. Andreas gospelkör och orkester var i pingstkyrkan och vi tänkte att det kunde vara trevligt att följa med och lyssna. Och det var det ju, dom var jätteduktiga allihop. Men jag kan inte riktigt gå med på hela grejen. Spontanskrika Amen! och vara lycklig och tacksam över att Jesus dog för mina synder den där gången på korset (den kanske mst lyckade refrängen de hade: På korset han dog, sedan återuppstod han, och log) eller känna någon slags trygghet över att Gud älskar mig – med vissa undantag, sjunga Gud, jag behöver din nåd varje dag!. De var energiska och skitglada och det är ju förståss himla roligt för dem, men det går inte riktigt hem hos mig.
   Det bästa var nog när pastorn gjorde entré. Det kändes verkligen som att han suttit i rummet en trappa ner och druckit sprit till ungefär 2 minuter innan konserten började, sedan kutat upp och hivat ur sig allt det där som jag väntade mig att han skulle säga, på det där exalterade och lite hispiga sättet. Han till och med berömde sin vackra fru som stod bredvid honom, höll henne hårt om axlarna när hon berättade vart kollekten skulle gå och sedan fort som satan ryckte mikrofonen från henne för att själv få fortsätta prata snabbt och smått osammanhängande.
   Well, jag gav det en chans i alla fall. Nu behöver jag inte göra det igen.

I dag väljer jag bort Ikea-hysteri för att i stället inleda mina privata valkampanj.
   Det har nämligen börjat gå upp för mig att det bara är några veckor kvar till valet, och att jag inte har någon aning om hur jag ska rösta. Därför tänkte jag alldeles strax ge mig in i den fantastiska värld vi kallar Europaparlamentet i jakt på någon slags uppfattning om vad det är jag ska rösta folk att göra. Därefter tänkte jag gå igenom kanske 10 partier, kolla upp några kandidater i varje, och se vad som finns att välja. Den enda tanken jag har så här långt är att jag gärna röstar på någon som inte är 55+. Jag tror på the youngsters.

Men först; kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0