Arbetsslö

Eftersom jag inte varit hemma och slöat på kanske år och dar sitter jag demonstrativt kvar i sängen med pyjamasbyxorna på. Jag har förvisso varit duktig och släpat sommardäcken från skuffen in till vedbon redan, men nu är jag alltså tillbaks i startposition, och i pyjamasbyxorna.
    Jag har egentligen inte så mycket mer att säga än att vädret är en elak jävel som först lockar och pockar med solsken och många plusgrader, för att sedan, som nu, skratta mig i ansiktet med 18 000 svinstora snöflingor utanför fönstret.
    Men som min arbetskramrat sa i går när han ringde och meddelade att den första tranan nu landat vid Hornborgasjön:
– Du vet, man kan ha vår i hjärtat också Veronica.

Ja och så blir jag Falköpingsbo senast den 1 juni också. Yeah!

Kommentarer
Postat av: Ben

åh fan, så du blir falköpings bo igen? Hur kommer det sig?



Ha det guld

2009-03-12 @ 16:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0