Tillbaka till lergropen

Nu är jag hemma igen.

Att ligga i en ångade varm jaccuzzi runt elva en måndagskväll i centrala Reykjavík, med ett glas kallt vitt vin i handen, och titta på fullmånen och den stjärnklara himlen var kanske det bästa med hela veckan.
   Andra highlights var till exempel att köra på den isländska tundran med Sigur Rós i högtalarna och solen i ögonen.
   Eller när den isländske trubaduren på baren fick reda på att vi var svenskar, och avslutade en väldigt sentimental och vacker låt med att skråla Jag ringir på freidag, så ses vi på löurdag! som om det vore matfestival i Skövde -98.
   Eller tolvtimmarsfesten på lördagen, som slutade med hemgång vid 7 på morgonen, en timma efter att barerna stängt.
   Eller spänningen i lavagrottan.
   Eller våra vänner britterna, jag älskar dialekter. I fink e's tha bloke frum thi ovva nai.
   Eller den färska fisken och skaldjuren.
   Eller den fantastiska soppan som serverades i ett stort runt bröd och var alldeles ljuvlig.
   Ja, mycket trevligt hade vi.
Den som vill se bilder kan göra det här.

När jag kom tillbaks i måndags fick jag kasta mig rakt in (i sängen) i rättegången mot The Pirate Bay som just inletts. Jag hann komma ikapp ganska bra men eftersom jag jobbade igår, och uppdateringarna kommer tätt, ligger jag långt efter nu. Tur att jag är smått förkyld och kan ligga under en filt hela dagen. Om jag återfår livslusten senare under dagen ska jag tvätta väldigt lite, men antagligen låter jag bli.
Ett gäng livebloggar från rättegången i Stockholm här för den som är intresserad.

Och så måste jag ju säga välkommen till världen till Alice, Åsas alldeles nya systerdotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0