Lahinch och Cliffs of Moher

Jag tycker att det räcker med bilder den här gången. Det hände inget spektakulärt, så ni får nöja er med det.

Fast jag kan berätta en smaskig sak till angående det där med att irländarna har pengar förresten.
En familj som är bekant med Roisins vän har nyligen byggt hus. De är fem i antalet, föräldrarna och tre barn på 3, 5 och 7 år. Jag vet inte så mycket om själva huset i sig, men jag tycker att faktumet att de har låtit bygga, håll i er nu, elva eldstäder i huset säger ganska mycket. Sex sovrum med eget badrum och eldstad. Bara det liksom. Och sen fem till, någonstans.
Men elva totalt, i ett hus för fem pers alltså. Är det bara jag, eller känns det lite överdrivet?
Varmt ska de väl ha det i alla fall.

Nu kör vi!


Surfarna som hörde oss skrika undrade nog vad som hände.
lahinchåsa

The Cliffs of Moher.
cliffs02cliffs01

Åsa: Där borta ligger USA!
usa

De satsar uppenbarligen ganska mycket pengar för att göra turistattraktionen Cliffs of Moher ännu attraktivare. Här byggs någon slags restaurang, fast jag ser bara Darth Vader.
cliffsbygge

Lahinch var lika fint den här gången.
lahinch01



Kommentarer
Postat av: Mamma

Dina s/v bilder är grymt bra!
Kram

2007-01-25 @ 09:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0