Sunday

Efter att ha sovit ungefer 10 timmar inatt trodde jag att jag hade blivit av med febern, men icke. Nu sitter jag po ett litet internetcafe och svettas som ett litet djur och forsoker att inte borja hosta.
Dagen borjade med att Roisin knackade po dorren tjugo over tio och kom inte med en varm dryck som inneholl nogot som var bra for influensa och en massa apelseinjos. Det uppskattades. Jag kekade frukost, duschade och leste sedan ut boken i sengen och borjade po en ny tills Niall frogade om jag ville oka in till staden medan de okte till sitt andra hus nogra timmar. Men vedret er rott idag ockso, so jag har spenderat dagen po BB's med tre koppar kaffe latte och en ny bok. Det kenns alldeles lagom.
Dessutom har jag 50 euro kvar av min lon trots att jag kopt ett par jeans, en film, present till mor och kaffe. Dom skall sparas, och forhoppningsvis ska jag lyckas fortsetta att inte gora av med allt varje vecka. Snart kanske jag blir rik!

Annars er det som vanligt. Roisin och Niall er ljuvliga boda tvo. Paddy och jag kommer bra overens och barnen hatar mig inte alls. Dessutom har jag upplevt min forsta vanliga vecka (de tvo forsta var tydligen inte ordinera, ner Roisin jobbade 5 dagar i veckan, vanligtvis er det bara en) och jag kan erkenna att mitt jobb nog er det slappaste nogonsin. Behover egentligen inte gora nogot annat en go upp strax efter otta, ge frukost till barnen och se till att deras lunchlodor er klara och i veskorna och sedan bara vara hemma och ta hand om Paddy om Roisin vill oka till gymmet eller till staden. Det er allt. Po helgerna for jag vara med barnen om foreldrarna vill ut. Ganska behagligt for 800 spenn i veckan faktiskt, med tanke po att jag inte behover spendera nogot alls.


Nu er det verkligen for varmt, jag ska ge mig ut i duggregnet.

Men venta ni bara, idag har jag kopt 14 frimerken och inte nog med det.

Jag har verldens  besta plan. Den er best och den er seker.
Hihi. Venta ni bara!


Kommentarer
Postat av: louise

Ojoj, spännande! :) Pyss!

2006-10-09 @ 08:41:52
URL: http://lolloise.blogg.se
Postat av: Anna T

Hej Veronica!

Skont att hora att det har ordnat sig med allt, blev orolig nar du inte skrev pa flera veckor.. Har i London ar det bara fint, hosten har kommit pa riktigt, vilket ar skont. Ta hand om dig!
Kramar fran Anna

2006-10-09 @ 15:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0