Do they now it's christmastime, at all?

Jotack, det vet jag. Och antagligen alla andra i Limerick ockso. Hela stan er fylld av tomtar, renar, snogubbar och gud vet vad. I skyltfonstrena, po gatorna, po barerna och cafeerna.
Imorses ner jag holl po att vakna knackade Eve po dorren till mitt rum och berettade forst stolt att hon tappat sin tand som varit los hur lenge som helst. Hon var eld och logor (och ner hon kom tillbaks efter sondagsmessan nogra timmar senare hade hon fortfarande den tappade tanden i handen...)
Men sen kom hon lite senare, knackade, och informerade mig lite retsamt om att vi minsann ska julpynta huset idag.
Herre. Min. Gud.
Ner de satte upp haloweenpyntent tappade jag andan och var forbluffade over deras amerikanske extremitet (?). Och sedan dess har jag fott hora av bode Niall, Eve och Myles att jag bokstavligt talat kommer do ner jag ser deras julpynt. So gud vet hur det kommer se ut i morgon i huset. Jag forventar mig det versta. Att jag inte kommer se veggar, mobler, golv och tak po grond av allt rott glitter, tomtar, renar, fejksno och ja. Jag blir inte forvonad om de bygger upp nogon slags skorsten som tomten kan klettra ner igenom. De har forovrigt inte en, utan tvo, julgranar varje or. Tvo? Som de dessutom ska setta upp idag.
Herrejosses. Men det blir en upplevelse det ockso, antar jag. En extrem decembermonad er kanske nogot man moste uppleva her i livet.

Annars do? Tja, det er storm. Igen. Ner vi skulle oka in till stan berettade Roisin att det bloste 150 miles/hour och ner vi har gott po gatorna her har posar, mossor och vi sjelva nestan lemnat marken. For att inte tala om den enorma julgranen som stor utanfor Penneys. Det er bara en tidsfroga innan den bloser bort op O'Conell street. Kanske borde jag legga nogot slags bud, och tjena en slant.
Julklappar er forresten po gong! Jag har inforskaffat nogra idag och nogra forra veckan. Det kommer bli bra. Speciellt till Kalle. Och Jabock. Men allt blir bra. Om 19 dagar er jag oter po svensk mark.
Jag lengtar.
So hej so lenge, vi ses snart!

(Lena och Svante, jag har bilder po mitt lockiga hor po min dator, men den har inget internet i nerheten so ni for noja er med en sot bild po mig och Osa so lenge. Jag ska legga upp den so snart jag kan, jag lovar.)

lyckan

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack darling för brevet! Ett svar är på g... Jag är apnyfiken på hur de julpyntar förresten! Själv har jag satt upp en pappstjärna i mitt fönster samt inhandlat en fräck röd ljusstake med lite tillhörande tjafs till köket. Annars inget. Men jag och Salkin var på julmarknad i går. Det var jättemysigt och stämningsfullt. Mmm! Kram.

2006-12-04 @ 21:07:19
URL: http://lolloise.blogg.se
Postat av: Lisa

Det finns inget julpynt alls hemma hos oss. Det forsta juliga som tillkommer ar granen. Pa sondag ar det sagt om jag minns ratt. Och jag ar hemma om 12! Jag kan knappt tro mina ogon och oron men sa ar det. Och da ar jag domd for livet.

2006-12-08 @ 15:46:22
URL: http://spillhink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0