Ja, nu tänker jag gnälla igen

Jag antar att det var för att vi sjöng på Satellite hos Johan i lördags och pratade om huruvida Lena såg ut som Kat von Dee eller inte. Idag tog jag mig alla fall in på Eurovision-sidan och hittade härligheten.




Herregud? Och det där var det bästa i hela Europa? Jag står fast vid åsikten att man borde skippa det helt, helst vartenda år. Eller, så kan man skippa både schlagerfestivalen och fotbolls-EM i alla fall någon gång emellanåt och istället lägga den sammanlagda, ofantliga summan på att rädda tre mindre länder från svält, HIV och annat otrevligt.
Lite medmänsklighet måste det ju finnas någonstans, kan jag tycka.

(Jag skulle kunna skriva om allt vi kunde lagt bröllopspengarna på också, mer än gärna, men då skulle jag antagligen ligga sömnlös av ilska inatt och det har jag inte råd med. Så jag står över. Alla (mamma) vet redan hur mycket jag ogillar det hela i alla fall.)

Kommentarer
Postat av: Jessica

jag tycker att den är härlig den där låten, annars har jag inget till övers för esc ;)

2010-07-24 @ 13:02:04
URL: http://ohsweetmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0