Vårt bidrag till att helgens BNP:n steg drastiskt

Fredrik, när vi kliver in i bilen och lämnar Tidaholm:
Nu har alla handlat något! Jag har köpt kaffe, du har köpt garn och Jos har köpt kläder.
Det går bra för Tidaholm i helgen!

Det gjorde det sannerligen. Så billigt garn har jag inte sett sedan kriget! Så fort den tredje kjolen är klar och farmor vart här med tjockare stickor, tänker jag levla och försöka mig på en svinstor kofta. Blir gött.

Som så många gånger förr slår det mig att jag om ungefär fyra dagar återigen är arbetslös. Det brukar vara knäckande, och det är det väl nu också, men eftersom det har löst sig så många gånger vågar jag nästan hoppas på att det kommer göra det nu också. På måndag eller så. Jag har förvisso letat lite jobb det senaste, utan någon vidare framgång, så helt slapp är jag inte.
Men det är helt enkelt för härligt för att tänka på pengar och sysselsättning och sånt nu. Jag har fullt upp med en ny inneboende, en hemkommen hane, ett andra nummer av tidningen, stickningen, helgplaner i flera veckor och så vidare.

Dit det bär, dit bär det.
Jag har kantareller i frysen och skorpor i skåpet, så jag klarar mig alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0