Så där ja.

Flytten gick ganska smärtfritt, även om det var drygt att åka åtta tusen mil på en dag.
Nu har det hunnit bli torsdag och jag har redan, med massa hjälp från min kära far, packat upp allt, monterat ihop allt, skaffat i princip allt jag inte hade men behövde och dessutom hunnit måla om ett helt rum.
    Nu, en stund efter midnatt, har jag just färdigställt det första lagret med färg på motivet på min fantastiskt ljuvliga fondvägg. Vardagsrummet går i fina, ganska naturliga färger och på en stor tom vägg står nu ett vackert träd. När dagsljuset åter hittar in ska jag ta en bild och visa världen. Jag saknar nästan ord för hur nöjd jag är. Hade jag inte haft en ny underbar 180-säng alldeles för mig själv hade jag nog tagit en sovsäck och lagt mig under trädet, bara för sakens skull.
    Lite som att sova i skogen, fast varmt och tryggt.
    Nästan.

Och bara för att jag och far varit så sjukt effektiva med fixandet kommer karman tillbaka med en gång. Idag ringde nämligen min nya chef och vill att jag ska jobba redan på måndag, när det egentligen var täntk att jag inte skulle göra min första dag förrän 26 juni. Score!

Men först blåser det upp till sushifest i morgon.
My place.

Kommentarer
Postat av: lisa

karma är fanimej en av världens bästa uppfinning, näst efter stålull. Snart vill jag leta mig in i din fina tvåa också. Det kommer en tid för det med.

2009-05-09 @ 01:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0