Good ol' karma

Lördagen efter 12-timmarsfesten på fredagen var kanske lite trögstartad, vilket är förståeligt. (Men goddamn, den var bra!)
Jag vaknade i skarven mellan madrasserna i supersängen, inklämd mellan Marcus, som låg med armen över min hals eftersom han bestämt ville hålla Colbas i handen när han somnade, och Colbas som alltså låg på andra sidan. Vid 9 orkade jag inte med deras snarkande längre utan vaknade efter ungefär 4 timmars sömn och fördrev tiden i badkaret och soffan med Breaking Bad tills klockan blev tre och Colbas återfick livslusten. Stunden krävde kebab så vi gick till Staden Chili och sedan vidare till Fredrik där det blev fängelserulle.
    Framåt 7 konstaterade vi att solen fortfarande såg mysig ut och släpade oss ut i gräset med en filt.
Jag ligger och steker och sippar på en halvljummen rum'n'coke när Colbas säger lite sådär yeahright:
– Happ. Vem hittar fyrklövern då?
Lite för självsäker svarar jag direkt:
– Jag tar den,
Sedan tar det, och nu hittar jag varken på eller förvränger sanningen, ungefär 4 sekunder innan jag hittade en fyrklöver framför mig i franskanten på filten. Sedan var jag nöjd. Så mycket karma! Jag måste ha powerbunkrat ofantligt det senaste.
När skuggan kom flyttade vi dock på filtarna och fyrklövern försvann, så inget bevis finns kvar förutom ögonvittnena.

Och nu är det dagen efter lördag igen. Jag ska pyssla ihop två superfina bagels och sedan traska upp till djurparken och läsa 1984 och Onda Själar. Life is good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0