EXTRA EXTRA EXTRA

Det är ju smått fantastiskt att en av Sveriges största kvällstidningar lyckas göra så mycket kringgrejer till den där spektakulära förlovningen. Hundratusen länkar med bildspel, statistik, historik, vart ringen köptes, vad de äter, varför det tagit sju svåra år att komma till skott och gud vet vad mer, om Vickan och hennes bodybuilder. Hade jag haft lika sensuell röst som Nina Persson hade jag lätt gjort en cover på Couldn't care less, men hon gör den så bra så jag låter bli.
   Lite oväntat var det dock att samtidigt som den ena tidningen toppade webben med skiten, så valde den andra att faktiskt fokusera på att regeringen idag antog Ipred1-lagen (som i sig är ganska skitkass). Jag hade verkligen inte räknat med ett sådan engagemang, när Victoria för tusan har förlovat sig!
   Nu är det bara att hoppas att det går fort och enkelt så folk kan prata om något annat igen.
   En fråga man kan ställa sig är för övrigt vad hela kalaset kommer gå på. Min första tanke är att det kommer bli dyrt som snus. Det må vara kristider men när prinsessan gifter sig ska det fanimig inte snålas.
    Det var det där med prioriteringar igen...suck.

I dag har jag återigen roat mig med att lyssna på livesändningen från TPB-rättegången. Det jag skrattade högst åt i dag var när VDn för Universal Music bland annat skulle försöka bevisa att de album som laddas ner olagligt genom till exempel The Pirate Bay faktiskt skulle köpas på laglig sätt om möjligheten att tanka dem gratis inte fanns. Han drog diverse försäljningssiffror från Magnus Ugglas tidigare album, konstaterade att de legat på en hyfsat jämn nivå. Konstaterade vidare att Ugglas senaste album dock inte alls sålt speciellt bra, och kom så med en helsnygg kommentar, som om det vore helt befängt;
    Skulle Magnus Uggla helt plötsligt blivit mindre populär kanske? NÄ!  
    Det är helt och hållet Pirate Bay's fel att det går så dåligt."

Ja ungefär alltså, jag antecknade inte citatet när jag hörde det. Men det var hur som helst klockrent.

Anywas. I går fyndade jag lite på bokrean och har härmed köpstopp så länge det bara går. Det hårda livet som timvikarie funkar inte riktigt med min ständiga pendlande till den ljuva södern, uppenbarligen.
    Därför blundar jag och tänker på glada barnkalas när jag på fredag åker till Skövde, lördag till Lund, söndag till Malmö och på måndag sedan hem till Dalarna igen. Heh. Bara en månad kvar till nästan lön...

En era är förresten över. I helgen fick jag ta farväl av min kära Fård som jag nu bytt ut mot ett stycke lammkött i silvermetallic. Det gjorde ont i hela själen när jag åkte min sista tur med Fården till Falköping. Många fina stunder har vi haft tillsammans. Jag har vårdat den som man borde vårda sin första bil, och kanske ännu bättre. Bytt däck på den när det varit lämpligt, tvättat, vaxat, pratat, klappat, sjungit för den och så vidare. Jag hoppas att Patrik behandlar den med samma respekt när han nu övertar den.
    Nu är det dock jag och Hyndan som gäller.

Och om senast 9 timmar ska jag infinna mig i Vasahallen för en kilometers simning med Madde, så nu ska jag välta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0