Godisbutiken står öppen!

Jag kan inte riktigt hålla mig borta ifrån alla (gud vet hur många) nya inlägg om den gamle Ipred-banditen som varje dag dyker upp på bloggar, ledar- och debattsidor.
    Förra veckan ordnade Aftonbladet med en debatt i ämnet, där bland annat skådespelaren Stefan Sauk var med. Han fångade mig redan från första stund med sin dramatik och sina argument. (Favoriten är: "Jamen... lös det då!") Jag letade som en tok dagarna efteråt för att hitta klippet, men aftonbladets hemsida bråkade och ville inte alls visa den.
     I dag kom dock en debattartikel från denne Sauk och jag hittade där återigen tvklippet, så nu jäklar, blir det underhållning - igen! Den är 21 minuter och verkligen värd att se. Just for the crack.
    Debattartiklen i sig var faktiskt ganska rolig den också, men han hade sparat mig några minuter om han hade inlett den med "jag har inte fattat någonting". Pluspoäng dock att han återkommer till godisbutiken.

När jag väl var inne på debattsidan hittade jag dessutom den här av Jonas Almquist, som påpekar att Ipred inte alls skulle gynna artisterna det minsta, utan endast dra in mer stålars skivbolagen. Tack för den!

Nu ska jag bara lyckas hitta den söta presskonferensen med Beatrice Ask också, där SvD-reportern efteråt fick några ord med BWO-Martin Rolinski. Jag skrattade högt när han med sina hundvalpsögon och hängande mungipor gnällde över att han inte har en chans att överleva som artist i dag.
    Det är ju givet att det är de elaka piraternas fel att det inte går bättre för stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0