Det sämsta någon annan gjorde på Irland...

...var att konstruera offentliga toaletter.

Det känns lite som att jag redan skrivit om det här, eftersom jag irriterat mig på det så många gånger och skrivit det i huvudet, men hur som helst så kommer det här och nu, igen eller för första gången:
    de irländska offentliga toaletternas dålig sida

image133

Så här ser de ut. Okej, kanske inte alla, men på tok för många!
Dörren är flera decimeter för bred för sitt eget bästa, vilket gör att den ofta snuddar vid toalettstolen när man öppnar den. Och detta medför helt enkelt att man inte kan komma in i det lilla rummet eftersom det är så litet och inte har plats för något annat än toalettstolen.
I hasten blir man alltså tvungen att öppna dörren, försiktigt så att man inte skrapar sönder den, hoppa upp på stolen (här är det givetvis en fördel om den har lock...) stänga dörren och sedan hoppa ner och göra vad man ska. Mycket, jag upprepar, mycket irreterande och tidskrävande. Om de bara hade byggt dörrjäveln två decimeter smalare hade det gått lite bättre. Ni ser ju, de har till och med blivit tvugna att såga i en del dörrar för att det över huvud taget ska gå att stänga dem. Men icke. Och att det ser ut så på typ 80 % av alla offentliga toaletter?
Hur tänkte dom?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0