"You're just a poor, misguided fool"

Allright. Ni kan skratta ot min beslutsongest, det er lugnt. Det gor jag ockso.
Igor funderade jag hela dagen po vad jag skulle gora. Till slut tog jag mod till mig och pratade med Eunice, mamman i huset. Berettade att jag inte trivdes alls her och att jag inte kunde stanna. For det kunde jag inte. Har mott lite illa ungefer hela tiden her och har svort att koppla av. Jag trivs inte, tyverr, men so er det.

Imorses vid "frukosten" gret alla ungar ungefer samtidigt. Kieran for att han er liten och inte fattar att allting inte her hans grejer. Jerome och Michael for att nogon hade tagit nogons penna.
Micheal: You're sick Jerome... you're sick... (med ansiktet i henderna)
Jerome: What? How am I sick?
Michael: Oh, my, god. You don't even know how you are sick? Oh. My. God. You know what Jerome, you're gay too.

Det er inte trivsamt her. Alls.

Hon tog det bettre en jag ventat mig i alla fall. Sa att hon hade merkt det po mig, att not var fel. So det var lugnt. Dock sog jag i morses att nogon korkat upp 4 flaskor rott och tomt tvo av dem helt och de andra tvo nestan till sista droppen. So jag vet inte riktigt vad de gjorde igor...

Anyways. Po sondag oker jag alltso herifron. Forst tenkte jag ta flyget direkt till Goteborg fron Dublin, men so pratade jag lite med åsa och kom fram till att jag lika gerna kan oka till henne i Limerick forst. Dels for att helsa po henne, men ockso for att hennes "mammas" systern och hennes familj letar efter en au pair. De har forvisso ockso tre barn men åsa seger att de er oerhort veluppfostrade. plus att en av dem er en flicka, vilkte faktiskt kenns mycket lettare. Systern, Roisin, ringde mig igorkvell och hon verkade jettetrevlig. So jag ska treffa henne i alla fall. Jag har inget att forlora och jag har inte lovat henne nogonting. So om det skulle roka vara bra der so stannar jag vel, antar jag. Time will tell, dear friends.

Annars kommer jag hem non gong i nesta vecka. Var snella mot mig i so fall.

Veronica

Kommentarer
Postat av: Kalle

Usch, tusan vad otäckt. Kanske var lika bra att strunta i den familjen, det känns ju lite off när allt bara är fel hela tiden.

Klart vi är snälla mot dig när du kommer hem!

2006-09-05 @ 12:36:57
URL: http://blogg.nemus.se
Postat av: Lena &Svante

Klart att du ska komma hem om det inte känns bra.Men vem vet det kanske är bra i Limerick,du känner nog det ganska snart eftersom du har något att jämföra med.Men vi lovar att vara snälla mot dej om du kommer hem det vet du väl.kramar lena

2006-09-05 @ 17:58:28
Postat av: Harriet

Har verkligen ansträngt mig för att inte lägga mig i din beslutsångest, men läst alla dina inlägg med magont. Så glad jag blir att du bestämt dig för att sluta. Smart att kolla ett nytt ställe innan du ger upp helt. Det är ju ett säkert sätt att veta om det är au-pair-grejen som är fel eller "bara" familjen.
Lycka till framöver! Saknar dig och din gamla klass...ofta!
/Harriet

2006-09-05 @ 18:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0