It's a beutiful day!

Sannerligen! Dimman har försvunnit och nu skiner solen. Efter ca fem timmar sömn de senaste två nätterna skulle man kunna tro att jag var långt ifrån vid medventade, men givetvis är jag pigg och fräsch, ty idag bär det av till Dublin!

Jag har skrivit ett fint litet kort till Niall och Roísín och när Eve kommer hem från skolan ska de alla få sina julklappar, eller de ska få lägga dem under granen i alla fall.  Det kommer nog faktiskt att bli lite tomt utan dem i två veckor. Paddy kommer inte somna men huvudet på min axel, eller springa runt på dagarna och säga "WHAT'cha dooing Vonka?". Myles kommer inte gnälla "Veeeroooonicaa" så fort jag ber honom om något och Eve kommer inte tjata sönder mig med sitt "Isn't it Veron?", "Isn't that right Veron?", Can't I not Veron?" och så vidare. Och jag kommer varken höra Nialls "Shut up!" eller svordomar.

Istället ska jag sticka med farmor, laga mat med mamma, kramas med Louise, pappa och alla andra. Två veckor! Gud så mycket man kan hinna med. Nu ska jag göra lunch till Paddy och Myles, och sen blir det nog inte så mycket mer internet innan jag åker.
So, by for now!

driveway

Ballyglass house-infarten, 9:30 am

Rättelse: de sjungade tomtarna/renarna/nallarna är 12 i antalet. Inte sju.

Kommentarer
Postat av: E

Irland är verkligen vackert. Var där i maj i år. Galway är mysigt.

2006-12-21 @ 13:05:24
URL: http://www.emeelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0