Begynnelsen

Jag vet inte riktigt hur många gånger jag lovat Kalle att aldrig starta en egen blogg, säkert är de fler än två, men nu sitter jag ändå här.
    Med det första inlägget.
    I min egna blogg...

    För er som känner mig så vet ni antagligen att jag snart lämnar er ett tag för 75 % regn, Guinness och fräkniga barn.
    För er andra, hej! Jag har bott i en liten stad vid namn Falköping alldeles för länge nu och ger mig istället ut på jakt efter större äventyr på Irland, där jag ska stanna ett år för att jobba som au-pair.
    För mig själv...well...nu är nära, Systern!
  
    Men det är alltså det som den här bloggen kommer handla om; mig och Irland.
    Vad som menas med det har jag i nuläget dock ingen aning om. Jag befinner mig fortfarade i min lägenhet i Falköping och åker inte förrän om 10 dagar... Men spännande ska det bli!

    Den ena anledning till att jag ska ha den här bloggen är i alla fall för att far, mor och alla andra som kommer undra vad tusan jag håller på med enkelt ska kunna kika in här och läsa och mina senaste upplevelser och tankar.
    Med min käre vän Frants som resesällskap kan jag, eller vi, dessutom garantera ett helt gäng med bilder på gud vet vad.
    Den andra anledning att jag gör det här är helt enkelt för att jag vill. Jag tycker om att skriva ner tankegångar och intryck från dagen oavsett vad den innehåller. Dessutom känns det som ett smidigt och strukturerat sätt att komma ihåg allt. Här kan jag skriva av mig och sammanfatta vad jag vill och senare också titta tillbaks på hela kalaset.

Så ta för er.
Jag vet inte riktigt vad som väntar oss men här kommer det i alla fall snart; mitt liv på Irland, tillgängligt även för er!

Veronica

Kommentarer
Postat av: Bella

Fan va kul att åka till Irland :)

2006-08-18 @ 17:15:00
URL: http://myframeofmind.blogg.se
Postat av: Kalle

Ja! Äntligen! Systern goes blog!
Jag ska låta lilla RSSUgglan ha koll på din blogg och tokläsa så fort du sktivit nåt! Ses i morgon!

2006-08-18 @ 17:48:51
URL: http://blogg.nemus.se
Postat av: Systern

Jag vet att du har väntat Kalle :) Du är den enda säkre läsaren jag visste om redan innan jag började!

2006-08-18 @ 18:28:33
Postat av: Marcus

Detta är slutet för forrediskon all over falköping. Men jag sörjer inte.
Folköl vill stand tall.

2006-08-19 @ 01:50:31
Postat av: Erik

Får önska lycka till med allt. Hoppas du haft en härlig somamr och får en lika härlig höst!

2006-08-21 @ 00:22:19
Postat av: Claes

Det kommer fler säkra läsare...
Förväntar mig många psykadeliska makrobilder i sann Veronica-anda.

2006-08-21 @ 08:56:27
Postat av: Lisa

Nu bär det snart av. Efter all väntan. Du och jag och Irland, på var sina håll då. Oj oj oj, hett är det.

2006-08-24 @ 00:17:35
Postat av: lena och svante

Nu är det inte långt kvar, vi tänker på dej mycket.

2006-08-26 @ 18:03:28
Postat av: Maggan

En fin blog som jag ska följa, Veronica. Lycka till och kolla "5 Emmet Place" i Cork

2006-08-26 @ 19:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0